News - 20.10.2015

Corporate Campagne Erasmus Universiteit

Vorige week startte de eerste campagne onder de nieuwe merkstrategie Make it happen van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het is voor het eerst sinds lange tijd dat de universiteit met een corporate campagne naar buiten treedt. De campagne wordt internationaal uitgerold en heeft als primaire doelstelling om ambitieuze master studenten te werven.

Jaarlijks komen duizenden studenten uit de hele wereld naar Rotterdam om er hun ambities waar te maken. Die ambities vormen het uitgangspunt van de campagne die The Valley en de Erasmus Universiteit samen ontwikkelden. Ze bouwen daarbij voort op de nuchtere mentaliteit die de Erasmus Universiteit zo eigen is: Dat je een ambitie hebt is mooi, maar als je die ambitie niet waarmaakt heb je er niet veel aan.

In de campagne worden (potentiële) studenten gevraagd om hun ambitie op de campagnewebsite vast te leggen. Zo ontstaat een 'Wall of Ambition': een groeiende verzameling van ambities van huidige studenten én de ambities die de faculteiten en instituten op dit moment aan het realiseren zijn. Een bron van inspiratie voor potentiële studenten en een kennismaking met de mentaliteit die er aan de Erasmus Universiteit heerst. Een aantal van hen die een ambitie vastleggen wordt geselecteerd om naar Rotterdam te komen voor hun eigen Make it happen-trip: verschillende ontmoetingen en activiteiten op basis van hun eigen ambitie.

Alles staat in het teken om van ambities werkelijkheid te maken. Pieter Kuijt, Marketing & Communications Director bij de Erasmus Universiteit: "Heel bijzonder om te zien hoe al onze faculteiten en instituten samenwerkten om te komen tot de campagne die er nu staat. Ook daar past ‘Make it happen’ bij!” - De campagne wordt ondersteund met online video, gerichte online display advertising, SEO en social media advertising.

Credits


Adverteerder: Erasmus Universiteit Rotterdam
Verantwoordelijk bij klant: Pieter Kuijt, Jiska Verschoor, Amanda Koopman en Maja Jethoe
Bureau: The Valley
Creatie: Astara Bakker, Joost van Praag Sigaar
Strateeg: Sytse Kooistra
Creatief Directeur: Krijn Smits
Account: Judith Weijers, Mariëtte Vermeulen
Regie: Boudewijn de Kemp
Website: Men in Green

Share this article

Back to top