News - 06.11.2018

FC Utrecht kiest voor The Valley om samen de ambitie van online kampioen waar te maken

FC Utrecht is een prachtige club met een trouwe aanhang. Naast de resultaten op het veld is er natuurlijk geen mooiere manier om haar supporters te belonen dan met een ervaring die aansluit bij de ambities van de club. Samen creëren we, vanuit het hart, een (online) klantbeleving waarmee we van supporters superfans maken.

Om superfans te creëren moet je eerst een heleboel dingen weten. Wat motiveert ze om een wedstrijd te willen zien, wat drijft ze om naar het stadion te komen, wat zijn hun voorkeuren en interesses, welke wedstrijden willen ze bezoeken en wat willen ze in de webshop tegenkomen? Voor een antwoord op al deze vragen is een centraal klantbeeld essentieel. Dit beeld realiseren we door alle kennis over de supporters te bundelen tot een waardevol en kwalitatief hoogstaand profiel in ons customer data platform Nominow. Het profiel moet in aangepaste vorm ook toegankelijk zijn voor de supporters zelf via een gebruiksvriendelijke ‘Mijn Omgeving’ binnen de website. Dit is de basis om supporters via de voor hun relevante touchpoints, zoals de website, webshop en e-mail, de ultieme persoonlijke FC Utrecht-merkbeleving te kunnen bieden.

Nominow levert de marketeers van FC Utrecht via een actueel dashboard waardevolle inzichten over de volledige fanbase. Dit stelt de club in staat om actuele data-gedreven beslissingen te maken en zo sneller dan ooit resultaat te behalen.

Joost Broerse, Commercieel Directeur FC Utrecht
“Bij FC Utrecht vinden er mooie ontwikkelingen plaats op het digitale vlak, zoals de ontwikkeling van een nieuwe website en webshop. Deze ontwikkelingen passen perfect in de strategie van de club om de supporters en andere volgers op basis van data nog beter van dienst te kunnen zijn. Er wordt in dit intensieve project tussen The Valley en de projectgroep van FC Utrecht keihard gewerkt en ik kijk erg uit naar het resultaat.“

Martijn Standaard, Head Of Partnerships - Merchandise & eCommerce FC Utrecht
“De keuze voor The Valley hebben we gebaseerd op hun uitgebreide kennis en samenwerking met grote merken zoals Nike, Tommy Hilfiger en Basic Fit. Wij willen de ervaring die zij hebben opgebouwd gebruiken voor onze eigen online FC Utrecht-beleving. We werken al een aantal jaar met een uitgewerkte datastrategie en hier zullen wij middels dit nieuwe platform de volgende stap in kunnen maken.”

Rory de Graaf, Head of Digital The Valley
"FC Utrecht is in de uitzonderlijke positie dat de club al zeer loyale supporters heeft. Dit is iets waar elk merk van droomt. Samen met FC Utrecht hebben we de ambitie om de supporters een ultieme experience te bieden. Het nieuwe online platform wordt de plek waar supporters van FC Utrecht zich écht thuis zullen voelen. We zien een plek waar ze altijd op de hoogte zijn van het laatste relevante nieuws en waar ze gemakkelijk tickets en de mooiste FC Utrecht merchandise kunnen kopen. We kijken er ontzettend naar uit om met de club in het hart van Nederland het online kampioenschap te winnen.”

Share this article

Back to top