News - 12.06.2018

Hertog Jan onthult de verhalen achter de bieren

Bij Hertog Jan draait alles om één ding: bier. Ze brouwen nu eenmaal de mooiste bieren. Achter elk van die bieren zit een interessant verhaal. Over de historie, de biercultuur, de receptuur en de ingrediënten. Bovendien brouwen ze bij Hertog Jan nooit ‘zomaar’ een bier. Er is altijd wel íets speciaals waardoor ze het nog lekkerder weten te maken.

In de nieuwe campagne gaat steeds één van de brouwers met onderzoeksjournalist Joris Vermeer op pad om te laten zien wat de bieren van Hertog Jan zo bijzonder maakt. Om de authenticiteit te benadrukken is de hele campagne in documentaire stijl gedraaid. Dit levert zes korte (online) documentaires op en even zo veel tv-commercials. Het eerste bier dat op deze manier aan bod komt is het nieuwe Enkel, een tot nog toe vrijwel onbekend abdijbier in de reeks Dubbel en Tripel.

Met deze serie verhalen geeft Hertog Jan verdieping aan het al meer dan 15 jaar consistent gevoerde merkbeeld. De bekende witte brouwerij, de koperen ketels, de echte brouwers en hun liefde voor bier zijn er nog steeds. Nu delen de brouwers hun kennis en eigenwijze keuzes met de bierliefhebbers.

De campagne kwam tot stand door onze samenwerking met Wayne Parker Kent en NRC media. De eerste documentaire over Enkel is inmiddels online te zien. De bijbehorende tv-commercial is on air sinds 12 juni. In de loop van 2018 volgen verhalen over onder andere Weizener, Bastaard, Pilsener en Grand Prestige.

De documentaire

De commercial

Share this article

Back to top