Skip to main content

FCUtrecht.nl is uitgeroepen tot Website van het Jaar. In de categorie Voetbalclubs hield het digitale thuis van de Domstedelingen alle concurrenten achter zich, zo werd gisteravond bekend gemaakt tijdens de awardshow in Amsterdam.

Ons team heeft, samen met The Valley, een online platform neergezet waarop we trots kunnen zijn

Thijs van Es

“Het winnen van de prijs ‘Website van het Jaar’ in de categorie voetbalclubs is een bekroning op de digitale strategie die FC Utrecht enkele jaren geleden organisatiebreed heeft ingezet”, aldus Algemeen Directeur Thijs van Es. “Ons team heeft, samen met The Valley, een online platform neergezet waarop we trots kunnen zijn. Dit is een mooi voorbeeld van hoe we door alle afdelingen binnen de club te betrekken het doel hebben verwezenlijkt om de online beleving relevant en gebruiksvriendelijk neer te zetten.”

CFO/COO van The Valley, Auke Meijer, vult aan: “Vorig jaar zijn we samen met FC Utrecht ingestapt om een digitaal platform neer te zetten waarbij de supporter centraal staat. Daarbij hadden we een duidelijke ambitie voor ogen: de club online kampioen van Nederland maken. De winst van Website van het Jaar in de categorie voetbalclubs is een mooie waardering en een bevestiging van het feit dat we op de goede weg zijn.”

Niet alleen de vakjury is onder de indruk van FCUtrecht.nl, zo blijkt uit de bezoekerscijfers van de website. Het aantal websitebezoekers is sinds de lancering flink toegenomen: 28 procent meer unieke pageviews, 12 procent meer sessies en een toename van omzet via de webshop van meer dan 100 procent. FC Utrecht is vastbesloten om, op basis van data, supporters van de club nog relevanter te bedienen en FCUtrecht.nl op die manier nog verder te verbeteren met The Valley.