News - 12.03.2018

Hertog Jan Vatgerijpt: op smaakexpeditie van boom tot bar

Voor de lancering van Grand Prestige Vatgerijpt 2018 zijn de brouwers van Hertog Jan samen met bekende smaakmakers op zoek gegaan naar de oorsprong van de smaak van deze reeks bijzondere bieren. The Valley ontwikkelt een branded content campagne die de bierliefhebber meeneemt van boom tot glas.

Mee op smaakexpeditie

Tijdens de smaakexpeditie vragen de brouwers van Hertog Jan zich af wat er allemaal invloed heeft op de smaak van hun vatgerijpte bier. Wat doet hout met de smaak? Wat voor effect hebben schommelingen in de temperatuur? En wat doet tijd? In een reeks mini-documentaires gaan de brouwers samen met wijnexpert Harold Hamersma, bourbonkenner Anne Stokvis en Michelin chefkok Luc Kusters op onderzoek uit.

Het bier vormt het hart van de campagne

Grand Prestige Vatgerijpt is een bier dat de positie van Hertog Jan als ambachtelijk biermerk versterkt. Grand Prestige Vatgerijpt is niet zomaar een bier, het is het belangrijkste medium van de campagne. Het gerijpte bier, de combinaties tussen brouwers en smaakmakers, de unieke verpakking, de documentaires én een proeverij benadrukken samen de gelaagdheid van het merk en de Liefde voor Bier.

Long format

Er is expliciet voor gekozen om Grand Prestige Vatgerijpt 2018 te lanceren met voornamelijk long format content.

Gijs ten Buuren (strateeg): “We zien dat mensen nog steeds graag long format tot zich nemen, zolang de content kwalitatief hoogwaardig en relevant is. Bier is wat dat betreft een dankbaar onderwerp.”

De long format content wordt uitgezonden op verschillende BrandDeli kanalen, op het platform van De Persgroep en op de eigen (social) kanalen van Hertog Jan.

Share this article

Back to top